Darmowa dostawa od 350zł Kontakt: 576-066-044 poniedziałek - piątek: 8-17:30, sobota: 9-13:30

Wybierz markę samochodu dla części Filtr

Filtry samochodowe to podstawowe części eksploatacyjne, które podlegają wymianie tak jak inne części zużywające się podczas użytkowania pojazdu.
Zadaniem filtrów samochodowych, jak sama nazwa wskazuje jest filtrowanie cieczy i powietrza. W przypadku pojazdów zasilanych LPG filtrowany jest gaz (propan butan).
Filtry występujące w pojazdach dzielą się na: filtr oleju, filtr powietrza, filtr paliwa, filtr powietrza kabiny(przestrzeni pasażerskiej) oraz filtr oleju automatycznej skrzyni biegów. W pojazdach zasilanych LPG występuje filtr fazy ciekłej i filtr fazy lotnej gazu. W nowszych silnikach Diesla zastosowany jest filtr cząstek stałych zwany DPF/FAP.

Autogutti.pl posiada w swojej ofercie filtry do większości pojazdów w różnych grupach cenowych. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty.

Filtr oleju odpowiedzialny jest za filtrowanie i zachowanie czystości oleju od wszelkich zanieczyszczeń, ciał obcych. Olej jest niezbędnym płynem silnika, który smaruje wewnętrzne elementy silnika m.in. panewki wału korbowego, panewki korbowodowe, tłok czy pierścienie tłokowe. W takim przypadku ciecz smarująca silnik musi być wolna od jakichkolwiek nieczystości. Czystość oleju jest bardzo ważna, ponieważ wyeksploatowany olej jak i filtr oleju może być przyczyną awarii silnika, która najczęściej kończy się remontem generalnym silnika lub jego wymianą. Filtr Oleju należy wymieniać po około 10-20 tys. km od ostatniej wymiany wraz z olejem silnikowym. Przestrzeganie takich norm pozwoli na długie i bezawaryjne użytkowanie pojazdu.

Filtr powietrza odpowiada za czystość powietrza zasysanego z otoczenia do komory spalania. Filtruje on zanieczyszczenia jakie występują w otoczeniu, w którym eksploatowany jest pojazd m.in kurz, piasek, owady. Zwlekanie z wymianą filtra powietrza skutkuje pogorszeniem pracy silnika, spadkiem jego mocy co wpływa negatywnie na jego pracę. Wymianę filtra powietrza zaleca się po przejechaniu około 15-20tys. km. W przypadku gdy pojazd jest eksploatowany w trudnych warunkach, przy dużym zapyleniu zaleca się jego częstszą wymianę.

Filtr paliwa filtruje paliwo z zanieczyszczeń które osadzają się na dnie zbiornika. Odpowiada on za zachowanie czystości środka napędowego (benzyna, olej napędowy ON) do momentu wtrysku paliwa do komory spalania. Pełni on ważną rolę w pojazdach, ponieważ gdy paliwo jest dobrze przefiltrowane przekłada się to na sprawniejszą eksploatację pojazdu, odczucie mocy którą dysponuje "serce" samochodu. W niektórych przypadkach filtry paliwa są niewymienne. Jeśli dysponujemy pojazdem z wymiennym filtrem paliwa, wymieńmy go po około 15 do 50tys. km. Pozwoli nam to na bezawaryjną eksploatację naszego czterokołowca. W przypadku zaniechania wymiany filtra paliwa awarii może ulec układ paliwowy a jego naprawa może czasami być bardzo kosztowna.

Filtr powietrza kabiny zwany również filtrem pyłkowym odpowiada za czystość powietrza tłoczonego do kabiny pojazdu. Filtruje on powietrze ze wszystkich zanieczyszczeń jakie unoszą się nad jezdnią m.in pyłki roślin, kurz czy też drobiny ogumienia samochodowego. Poprawia on komfort jazdy dla kierowcy jak i pasażerów. Sprawny filtr pyłkowy zapobiega parowaniu szyb czy też zatrzymuje nieprzyjemne zapachy z otoczenia. Na rynku dostępne są również filtry powietrza kabiny z dodatkiem węgla aktywnego. Rożni go od zwykłego filtra tylko zawartość w sobie węgla. Taki filtr łatwo rozpoznać po jego czarnym, popielatym kolorze. Jest on wydajniejszy od tradycyjnego filtra pyłkowego, ponieważ dodatkowo zatrzymuje w sobie szkodliwe substancje gazowe, azot ze spalin czy też zwiazki siarki dzieki węglowi aktywnemu. Należy go wymieniac co ok. 10tys. km. lub nawet dwa razy na rok.

Filtry LPG mają za zadanie oczyszczać gaz którym zasilany jest silnik. Filtr fazy ciekłej odpowiada za filtracje propan butanu w momencie, gdy jest on jeszcze w fazie stanu ciekłego czyli takiego kiedy tankowany jest pojazd. Filtr fazy lotnej filtruje propan butan gdy zmieni on już swój stan skupienia z ciekłego na gazowy. Przyjmuje on taką fazę gdy zostanie przepuszczony przez reduktor instalacji LPG. Po tym gaz trafia już do układu wtryskowego po czym zostaje spalony przez silnik a spaliny trafiają do układu wydechowego.

Filtr oleju automatycznej skrzyni biegów działa na takiej samej zasadzie jak filtr oleju silnikowego. Olej jest filtrowany dzieki niemu, co uniemożliwia dostęp zanieczyszczeniom do wnętrza skrzyni biegów gdzie pracują ruchome koła zębate z wałkami. Dzięki niemu możemy cieszyć się sprawnie przełączającą przełożenia automatyczną skrzynią biegów. W naszym sklepie znajdziecie zestawy serwisowe automatycznych skrzyń biegów w skład których wchodzi filtr, uszczelka, olej przekładniowy.

Filtr cząstek stałych zwany DPF/FAP stosowany jest w nowszych silnikach Diesla. Zadaniem jego jest oczyszczanie gazów spalinowych z sadzy. DPF eliminuje powstawanie czarnego dymu wydobywającego się z rury wydechowej co można było zauważyć w starych silnikach wysokoprężnych. Dzięki niemu do środowiska atmosferycznego przedostaje się nie więcej niż 15% zanieczyszczeń powstających w procesie spalania.

 

W razie problemów z doborem części prosimy o kontakt telefoniczny: 576-066-044